понеділок, 5 квітня 2021 р.

Національний урок “Моє майбутнє в Україні”

 


Мета: сформувати в учнів відповідальне ставлення до вибору професії, сприяти усвідомленню ними власних  інтересів до професійної діяльності.

 

Цей урок допоможе учням та ученицям:

      Зрозуміти причини, що впливають на виникнення та зникнення професій

      Усвідомити власні інтереси до професій

      Навчитися прогнозувати актуальність обраної професії в майбутньому


 

План уроку (35-45 хв).

1.     Мотивація пізнавальної діяльності – 2 хв.

2.     Постановка проблеми - 2 хв.

3.     Актуалізація опорних знань - 6 хв.

4.     Практична вправа – 10-20 хв.

5.     Презентація результатів групової роботи - 10 хв.

6.     Презентація нової інформації -3 хв.

7.     Підсумки уроку -2 хв.

Обладнання (офлайн): презентація, додаток для вчителя, листи для фліп-чарту та паперовий скотч, журнали, газети, кольоровий папір, ножиці, клей.

Обладнання (онлайн): презентація, додаток для вчителя, онлайн-платформа з можливістю об’єднувати учнів на групи.

Хід уроку

1. Мотивація пізнавальної діяльності (2 хвилини)

Вітаю на уроці, що допоможе краще пізнати себе та наблизитись до професії своєї мрії. Обов’язково у вашому житті настане момент, коли буде потрібно обрати свою майбутню професію та заклад освіти. Ми живемо в час, коли нові та цікаві професії з’являються з неймовірною швидкістю. Можливо, ваших майбутніх професій ще не існує, або саме ви їх вигадаєте.

2. Постановка проблеми (2 хвилини)

Демонструємо слайд презентації. Учні можуть коротенько прокоментувати, як вони розуміють зображення, які світові тенденції в ньому зашифровані і який вплив на професії майбутнього йде мова. Важливо сказати, що це не весь можливий список факторів, їх набагато більше. 

Головне завдання:  створити умови для роздумів та самостійного аналізу причин, які можуть впливати на зміни в світі професій.



Вчитель пояснює, що тут зображено ті чинники, які впливають на майбутнє (деталі в додатку):

·        збільшення чисельності населення планети і зменшення природних ресурсів;

·         розвиток новітніх технологій;

·         розумні міста та середовища проживання;

·         зміна клімату на планеті;

·         поширення здорового способі життя;

·         розвиток медицини.

Отже ми зробили перший крок до розгадки – чому з’являються нові професії. Пропоную рухатись далі і розібратись, а скільки ж професій ми взагалі знаємо?


3.Актуалізація опорних знань – «Які професії я знаю» (6 хвилин).

Офлайн: Перед початком вправи підготуйте листи для фліп-чарту (ватмани) та паперовий скотч. Об'єднайте учнів та учениць в команди. Матеріали: журнали, газети, кольоровий папір, ножиці, клей, листи фліп-чарту (ватмани) на кожну команду.


Онлайн: Перед початком вправи переконайтеся, що учні можуть об’єднатися у групи для обговорення. Після оголошення завдання об’єднайте учнів та учениць в команди.

Для того щоб обрати професію, перш за все важливо знати з чого обирати! Адже чим менше професій і спеціальностей ми знаємо, тим менший наш вибір.

     Крок 1. Мозковий штурм: складіть ваш власний список професій. Запишіть усі можливі професії, без критики та зайвих обговорень. Переможе та команда, яка напише за 3 хвилини максимальну кількість професій.

     Крок 2. Поряд зі списком перших 10-ти професій,  які назвали, необхідно проставити бал (від 1- неактуальна до 5 - дуже актуальна) на скільки ця професія буде актуальна в майбутньому. Головне - могти пояснити чому?(3 хвилини)

4. Вправа «Професія зараз vs Професія через 7 років».

Оберіть серед Вашого списку професію, яка буде актуальна через 7 років: і зробіть колаж «Професія зараз vs Професія через 7 років»



У форматі онлайн задання створення колажів може бути замінено підготовкою слайду презентації або порівняльної таблиці з характеристиками професії зараз і через 7 років.

Завдання: створити фахівця або фахівчиню в образі героя/героїні. Важливо  показати, які складові образу героя/героїні зараз, зовнішній вигляд, що йому/їй допомагає в роботі (інструменти праці) і те саме зробити для героя/героїні-майбутнього. Важливо зобразити що є спільне й відмінне в професії зараз і в майбутньому (через 7 років) (20 хв – офлайн; 10 хвилин – онлайн)

5. Презентація напрацювань команд (10 хвилин)

Команди представляють напрацювання для всього класу. На кожну команду – до двох хвилин.


6. Презентація нової інформації (3 хвилини)

А чи знаєте Ви, що перший крок до професії можна зробити вже сьогодні. На Ваш погляд, як це можна зробити? В першу чергу, звісно, через спілкування із успішними людьми у різних професіях, через екскурсії та зустрічі. Які проєкти Ви знаєте?

Хочу розказати Вам про один із таких проєктів – для 9-10 класів – під назвою “Моя кар’єра в Україні”. Його проводять платформа Кар’єрний хаб і Банк ПУМБ вже шостий рік поспіль.

Ідея конкурсу – змотивувати старшокласників подумати про свою карєру та свідомо обирати майбутню професію. З1 до 24 квітня 2021року підлітки зможуть зареєструватися на участь у проєкті, описавши мотивацію та бачення власної кар’єри.


Для всіх учасників та учасниць проєкту пройдуть практичні вебінари з вибору професії, а 300 відібраних приєднаються до зустрічей з успішними людьми у різних професійних сферах.

30 найактивніших підлітків потраплять на фінальну конференцію проєкту в Києві, де зможуть провести день зі своїми кумирами – керівниками і керівницями підприємств, міжнародних організацій, державних органів влади, а також виграють корисні подарунки від організаторів!

Реєстрація вже відкрита на сайті - https://careerhub.in.ua/mycareerua/

7. Підсумки уроку. Рефлексія (2 хв).




Отже, сьогодні ми побачили, що професії розвиваються разом зі змінами, які відбуваються у світі. Навчились аналізувати та помічати ці зміни. Як підсумок, пропоную написати головні ідеї, які виникли у вас під час уроку, запишіть найголовніше для себе, а за бажанням поділіться своїми висновками з однокласниками.



·        Де ти себе уявляєш, ким хочеш працювати?

____________________________________________________________________

·        Як ти думаєш, які зміни чекають на професію через 7 років?

____________________________________________________________________

·        Які вміння стануть тобі у пригоді?

____________________________________________________________________

·        Чи цікавим для тебе був урок?

____________________________________________________________________

 


В якості домашнього завдання ви можете рекомендувати дітям есе на тему «МІЙ РОБОЧИЙ ДЕНЬ ЧЕРЕЗ 7 РОКІВ».

 

Додаток. Інформація для вчителя:

1.       Збільшення чисельності населення планети, зменшення природних ресурсів. Це також впливає на зміни в світі професій. Саме тому потрібні будуть спеціалісти, які зможуть допомогти людству адаптуватись до змін на планеті. Наприклад: агропоніки, фахівці як в агрономії, так і в інженерії, які будуть адаптувати великі міста для вирощування сільськогосподарської продукції.

2.       Технології. Завдяки розвитку технологій змінюється і ринок праці.В розвинутих країнах майже половина робочих місць буде замінена комп'ютерами вже в найближчі 10-20 років.Так, старі професії зникають, але натомість з’являються нові. Пошириться використання дронів. Наприклад, для розвідки територій, відстеження переміщення техніки, постачання вантажів у важкодоступні місця, для зйомок репортажів у гарячих точках, отже з’явиться потреба в операторах безпілотного апарату.

3.       Розумні міста. Створюватимуться розумні міста: встановлення дорожнього покриття з датчиками контролю стану дороги, а також «розумними» знаками, розміткою і системами відеоспостереження. І робити це будуть урбаністи-екологи.

4.       Зміна клімату. Інженери з кліматології допоможуть послабити чи навіть запобігти негативним наслідкам змін клімату, а спеціалісти з альтернативної енергетики розроблятимуть та обслуговуватимуть джерела чистої енергії.

5.       Здоров’я. Люди краще будуть слідкувати за своїм здоров’ям, та організовувати здоровий спосіб життя, визначати оптимальні фізичні навантаження та системи харчування будуть валеологи.Спеціальні дієтологи – нанодієтологи та молекулярні дієтологи –  розроблятимуть індивідуальну схему харчування, виходячи з молекулярного складу їжі і результатів генетичного аналізу людини.

6.       Медицина. Експерти прогнозують, що у сфері медицини розвиватимуться технології, які допоможуть насамперед діагностувати хвороби, досконало оцінювати стан здоров’я людини, щоб не допускати розвитку важких захворювань

Каталог професій для вчителя: https://www.education.ua/ua/professions/

 




Джерело: https://careerhub.in.ua/mycareerua/

Немає коментарів:

Дописати коментар