пʼятниця, 18 березня 2016 р.

Заняття-тренінг «Умій дружити»

Мета: навчити учнів цінувати друзів та дружбу, виробляти в собі якості, що сприяють дружбі; розвивати вміння товаришувати; виховувати уважне, безкорисливе ставлення до друзів, товаришів.
Обладнання: квіти чотирьох кольорів, картки із завданнями для груп, конверти зі словами.

Хід тренінгу

СП. Сьогодні ми поговоримо про одне з найбільших багатств, що може мати людина – про дружбу.

А як ви розумієте слово «дружба»? (Діти відповідають на запитання).

Вірно. Головна моральна цінність дружби – розуміння іншого і вміння надати йому можливість якнайкраще виявити себе. Справжня дружба завжди заснована на довірі та відвертості. У Греції розрізняли три види дружби:
ü  дружба взаємовигідна;
ü  дружба, що заснована на емоційній прихильності;
ü  дружба безкорислива, коли друга люблять заради нього самого.

Діти, а яким, на вашу думку, повинен бути справжній друг? (учні записують твердження на квітках, які завчасно лежать на партах)

«Асоціативний кущ»
Друг – доброзичливий, щирий, вірний, чесний, справедливий, чуйний, добрий,  тактовний.

Кожен з вас хоче мати друга, хоче для когось бути вірним другом, хоче набути тих якостей, які допомагали б дружити. Тож сьогодні ми проведемо заняття-тренінг «Умій дружити».

Поділ на групи
А тепер за кольором ваших квіточок ми поділимося на групи.

Гра «Так – ні»
Дуже важливим для підтримки дружби є вміння спілкуватися, тому групи по черзі зможуть або заперечити словом «ні», або підтвердити словом «так» почуте твердження про те, як краще спілкуватися з друзями.

Потрібно:
·               частіше посміхатися;
·               розповідати другові про себе;
·               поводитися так, як хочеться тобі;
·               називати друга на ім’я;
·               бути серйозним і сердитим;
·               вміти вислухати свого друга, не перебиваючи його;
·               поводитися зі своїм другом так, як би ти хотів, щоб поводилися з тобою;
·               ображати друга, називати на прізвисько.

Молодці, відповіли правильно, саме так повинні вести себе справжні друзі.

Вправа «Обери позицію»
Проаналізуйте наступні ситуації. (Кожна група отримує завдання.)

·          Друг забув привітати тебе з днем народження.
·   

У твого друга появився новий друг, але і з тобою він продовжує дружити.
·          Друг просить у вас списати домашнє завдання.
·          Дівчинка дружить із хлопчиком, у класі їх починають дражнити.

Фізкультхвилинка
Вправа «Криголам»
Ця вправа допоможе розтанути найбільшій крижині, допоможе зігріти найхолодніше серце, примусить усміхнутися кожного.

Раз! Два! Час вставати:
Будемо відпочивати.
Три! Чотири! Присідаймо,
Швидко втому проганяймо,
П’ять! Шість! Засміялись,
Кілька разів понахилялись.
Сім! Вісім! Час настав
Повернутися до справ.

Гра «Пазли»
Складіть прислів’я зі слів і поясніть, як ви їх розумієте.

·     Друзі пізнаються в біді.
·     Добрий друг, що рідний брат.
·     Нових друзів май, а старих не забувай.
·     Друг старий краще двох нових.

Гра «Добре – погано»
Розкладіть слова з конвертів на дві купки: на одну слова, що є позитивними рисами характеру, хорошими вчинками, а на іншу ті, що є негативними рисами характеру чи поганими вчинками.
У конвертах знаходяться такі слова: доброта, радість, ненависть, турбота, злість, ворожість, співчуття, милосердя, гордість, чуйність, допомога, підтримка, зрадливість, самолюбство, тактовність, ввічливість, заздрість, довіра, підлість, жадібність, повага, байдужість, справедливість, взаєморозуміння, вірність, людяність.
 
Всі погані риси характеру, вчинки скиньте в торбинку, зав’яжемо її і забудемо про них. А добрі нехай залишаються на волі, ховати їх не будемо, нехай вони живуть серед нас і зміцнюють нашу дружбу.

Вправа «Мікрофон»
Заплющте очі та подумайте декілька секунд, якої риси характеру ви хочете позбутися, а якої хочете набути, виховати в собі. (Після декількох секунд роздумів діти, беручи в руки по черзі мікрофон, озвучують свої побажання.)

Вправа «Ми - законодавці»
Протягом заняття ви довели, що дружити вмієте, тому можете дати пораду іншим, як стати справжніми друзями, які риси характеру та якості слід в собі виховувати для цього. Я пропоную вам перевтілитися у законодавців і скласти правила, яких потрібно дотримуватися:
 
хлопчикам (1 група);
дівчаткам (2 група);
однокласникам (3 група);
друзям (4 група).

Для цього вам потрібно речення, записані на смужках, скласти в такій послідовності, щоб утворився зв’язний текст (додаток 1). Потім наклейте ці смужки в такій же послідовності на аркуш паперу. Ці аркуші ми скріпимо докупи разом з обкладинкою, щоб утворилася книжечка під назвою «Закони дружби».




Додаток 1.
1 група
Ти хлопчик, сильніший за дівчаток, а це означає, що ти повинен допомагати, коли їм важко.
Будь ввічливим у взаєминах з ними.
Коли дівчинка йде разом з тобою до класу або виходить у коридор, пропусти її в дверях поперед себе.
Якщо у неї впала книжка, олівець чи портфель, не соромся підняти й подати їй – тобі це не важко, а дівчинці твоя допомога буде приємною.
Не гідний називатися хлопцем той, хто б’є дівчаток або кривдить їх.
Навпаки, треба завжди захищати дівчаток.
Коли дівчинка плаче, скажи їй тепле, ласкаве слово.

2 група
Ти – дівчинка, будь скромною і ввічливою.
Будь для хлопчиків прикладом акуратності, старанності, вихованості.
Ніколи не говори своїм товаришам грубих і різких слів.
Коли звертаєшся з проханням, не забудь сказати «будь ласка», бо це чарівне слово.
Якщо товариш зробив тобі послугу, не соромся подякувати.
Це показує, що ти розумна і культурна людина.

3 група
Усі однокласники – твої товариші.
Підтримуй з ними добрі стосунки, спілкуйся з усіма.
Якщо в поведінці товариша тобі щось не подобається. Не гарячкуй, не кричи, не кидайся в бійку, не плач.
Стримай себе і подумай: «Може я і сам щось неправильно роблю?».
Бо завжди краще спочатку подумати, а потім зробити, ніж навпаки.

4 група
Хтось із товаришів став твоїм другом чи подругою.
Це дитина, яка тобі подобається більше від інших. У вас із нею спільні інтереси, спільні справи.
У потрібну хвилину допомагай другові.
Ділися з ним усім, що в тебе є.
А якщо він хоче зробити щось погане, відвертай його від такого вчинку, допоможи зрозуміти, що це недобре.

Немає коментарів:

Дописати коментар