Тема: « Де живе добро?»
Мета: формувати у дітей почуття доброти, любові до дітей,
довкілля. Познайомити дітей з поняттями: добро, зло, доброзичливість, щедрість,
милосердя. Розширювати вміння встановлювати причинно-наслідкові зв’язки між
подіями у художніх творах та у власному житті, своїми переживаннями та виразом
обличчя.
Матеріали: стежина, казка «Добро і зло», вірші, кольорові світлофори, дерево, листочки, кіт Леопольд, м’ячик з кольоровими стрічками, фарби, тички, пензлики, стаканчики, серветки, прислів’я.
Матеріали: стежина, казка «Добро і зло», вірші, кольорові світлофори, дерево, листочки, кіт Леопольд, м’ячик з кольоровими стрічками, фарби, тички, пензлики, стаканчики, серветки, прислів’я.
Попередня робота: індивідуальна робота з дітьми,
дидактичні та ігрові вправи, вивчення віршів, прислів’я.
Хід заняття
1.Психогімнастика.
Доброго дня діти!
Поверніться один до одного і подаруйте посмішку: лагідну,
щиру і веселу.
Усміхнемось всім навколо –
Небу, сонцю, квітам, людям –
І тоді обов’язково
День для вас привітним буде !
2.Бесіда Соціального педагога.
Коли ми всі такі добрі, ніжні, лагідні, то нам всім
добре, і виникає відчуття, що нас усі люблять. Такі добрі відчуття називаються
«добряками».
А хто вас любить?
Як ви думаєте, за що вас люблять?
Сьогодні, діти, ми з вами поговоримо про добро і зло, про
те, якими нам потрібно бути.
3. «Стежина доброти».
Доброта – найбільша цінність нашого життя. Її не можна
купити ні за які гроші, вона по краплиночці виховується змалечку. Діти
спробуймо разом поміркувати, на що схожа доброта?
(Соціальний педагог показує сонечко з усмішкою, де
написано слово «доброта» )
Старайтесь робити добро
День і ніч, і у кожну хвилину,
Щоб серденько, як сонце цвіло,
Це хорошою робить людину!
4.Розповідь казки «Добро і зло»
( Під музичний супровід заходить казкарка )
Доброго дня вам любі діти!
Почувши вашу розмову, я вам розповім казку про добро и
зло.
Одного разу Добро прийшло в гості до Зла. Зло стало
пригощати Добро чаєм, але в кухлику замість цукру Добро спробувало сіль, але
нічого не сказало Злу. Тільки подякувало за гостину.
А коли Добро йшло від Зла, воно сказало : «Щось цукор у
вас не солодкий. Візьміть гроші, купіть цукерок до чаю». Так добро віддячило Злу
добром за зло.
- Чому Зло замість цукру у кухлик із чаєм поклало сіль ?
- Як Добро віддячило Злу ?
5.Фізкультхвилинка.
Доброта з роками не старіє.
Доброта від холоду зігріє
Якщо доброта як сонце світить,
Їй радіють і дорослі й діти.
6.Мімічна гра «Добра і погана людина»
А зараз покажіть виразом обличчя злу і добру дитину. А
тепер станьте такими, якими ви є насправді.
Я пропоную вам намалювати портрет доброї і злої дитини.
Але малювати ми будемо не олівцями, а словами.
- То яка ж добра людина ?
- А зла?
7. Гра «Світлофорики»
Ми малята говорили про добру і погану людину. А якими
кольорами можна намалювати добру і погану людину? Для цього виберіть кольори
світлофориків і назвіть їх.
8.Релаксація «Осінні листочки»
Уявіть собі діти, що ви потрапили до осіннього лісу,де
росте багато дерев. На одному із дерев ріс маленький листочок. Йому було добре
і затишно на цьому дереві. Але одного дня проснувся вітер, розвіявся над
деревцем і зірвав листочок. Листочок покружляв у повітрі і впав додолу, де йому
було дуже сумно.
(Самомасаж м’ячиком)
9. Вправа «Дерево добрих справ»
А ось погляньте,і у нас є осіннє дерево,яке розкинуло
свої жовті листочки.(Чути голос «Я дерево добрих справ» )
Я пропоную кожному взяти один листочок і назвати вашу
добру справу,яку ви будете виконувати. Повісьте цей листочок на дерево.
Погляньте,це дерево збагатилося і вашими добрими
справами.
10.Гість – кіт Леопольд
Добрий день. Діти! Я проходив неподалік, почув вашу
розмову, от і вирішив до вас завітати. А чи дозволите у вас погостювати?
Я прийшов до вас не з пустими руками,в мене є повітряні
кульки на яких написані слова,що допомагають бути доброю людиною.(Діти
отримують кульки і говорять вислови до слів: щедрість, доброта,
доброзичливість.)
У мене є ще цікаве завдання. Ось вам аркуш паперу, на
якому зображено парасольки доброго Чаклуна. Спробуйте їх розфарбувати. (Діти
виконують завдання за робочими столами.). Під час роботи діти пригадують прислів’я.
Немає коментарів:
Дописати коментар