середа, 9 серпня 2017 р.

Тренінг «Профілактика жорстокого поводження з дітьми»

 «Профілактика жорстокого поводження з дітьми»


Мета: ознайомити учасників тренінгу з актуальністю проблеми насильства в дошкільному віці, навчити педагогів реагувати на ситуації насильницького характеру.
Тривалість: 1 год.
Кількість учасників: 10-15
Вступне слово:
Час: 2 хв.

Доброго дня, шановні педагоги. Сьогодні ми зібралися в черговий раз у такій формі для того, щоб обговорити одну з актуальних проблем, яка існує в усіх школах, дошкільних закладах, але про яку ми так боїмося говорити. Це насильство. Але перед тим, як говорити про дану проблему, ми повинні зрозуміти, що під час навчально-виховного процесу саме ми несемо відповідальність за  життя та здоров’я  наших дітей.
У народі кажуть: «Щаслива дитина – щаслива родина». Будинок символізує міцність та стійкість сім’ї. А оскільки садочок – це другий дім, у якому вихованці проводять більшу частину дня, ми сьогодні спробуємо облаштувати прилеглу до будинку територію, щоб тим, хто  житиме у ньому було приємно і комфортно. Адже багато чого залежить саме від нашої з вами роботи.
1.  Вправа «Лелека»
Погляньте, будь ласка, на малюнок із зображенням лелеки, який несе у дзьобі немовля. У кожного з вас, на столі, є паперова пір’їна. Пропоную вам написати на ній власні очікування від тренінгу. Підійдіть по черзі і приклейте свої пір’їни на крила лелеки.
2.  Вправа «Знайомство» (з сердечком по колу)
Час: 3 хв.
Самопрезентація (стосовно дітей). Давайте ми з вами по черзі промовимо.
§ Як Ви відноситись до дітей? «Я дітей люблю, жалію, поважаю, завжди вислуховую…»
3.  Інформаційне повідомлення. Види насилля (презентація)
Час: 5 хв.
4.  Вправа «Моя відповідальність»
Час: 5 хв.
Дерево: Я пропоную Вам продовжити речення «Бути відповідальним для мене…». Кожен по черзі виходить і коментує та ліпить свою травинку на малюнок.
5.  Вправа «Вид насильства»
Час: 10 хв.
Зараз кожен виберіть собі листочок з певною ознакою поведінки чи психіки дитини. Завдання – визначити, до якого виду насильства належить. (у коробці)
6.  Рухлива гра «Малюємо цифрами» (розминка)
Час: 2 хв.
Намалюйте в повітрі цифри різними частинами свого тіла:
1 – носом; 2 – правим плечем; 3 – лівим плечем; 4 – правою ногою; 5 – лівою ногою; 6 – ліктем правої руки; 7 – ліктем лівої руки; 8 – правою ногою; 9 – лівою ногою.
7.  Експеримент «Склянка води»
Час: 1 хв.
Зараз я вам покажу невеликий експеримент:
Склянка води – це дитина (чиста, проста, наївна).
Сіль – пекучі, солоні слова.
Перець пекучі, образливі слова.
Грудка землі – жорстокі слова.
Усе добре змішуємо – отримуємо стан дитини. Скільки мене часу, доки все осяде, забудеться? А варто легенько збовтати і все підніметься на поверхню та спричинить нові стреси та неврози у дитини.
8.  Вправа «Щаслива дитина», домашнє завдання (написати, яка на вашу думку, повинна бути «щаслива» дитина)
Час: 19 хв.
9.  Як ви уявляєте щасливу дитину?
Малюнки вихователів (по черзі висловлюються)
Час: 5 хв.
Підсумки
10.                Інформаційне повідомлення
«П’ять шляхів до серця дитини» (додаток)
Час: 2 хв.
11.                Вправа «Меморандум»
Час: 5 хв.
Я пропоную членам кожної групи створити меморандум – дипломатичний документ, який висвітлює фактичну, документальну сторону певного питання.
Перша група створює меморандум батьків до дитини «Я хочу, щоб моя дитина…», а друга група – до батьків «Я хочу, щоб мої батьки…».
По закінченню представники від кожної команди зачитують свій меморандум. Потім учасники визначають схожі позиції у представлених меморандумах.
12.                Вправа «Відкритий мікрофон», підсумки
Час: 1 хв.


Додаток:

ПАМ’ЯТКА «П’ЯТЬ ШЛЯХІВ ДО СЕРЦЯ ДИТИНИ»

Дотик

§ один із найважливіших проявів любові людини. Тактильна ласка однаково важлива як для дівчаток, так і для хлопчиків. Тому коли ви виражаєте свою любов за допомогою ніжних дотиків, поцілунків, цим можна сказати набагато більше, ніж словами «Я тебе люблю».

Слова заохочення

§ коли ми хвалимо дитину то дякуємо їй за те, що вона зробили, чого досягла сама. Проте не треба хвалити дитину надто часто, тому що слова втратять усю силу і сенс. Пам’ятайте: кожне схвалення має бути обґрунтованим і щирим.

Час

§ це ваш дарунок дитині. Ви ніби говорите їй: «Ти мені потрібна». Інколи діти роблять погані вчинки саме для того, щоб батьки звернули на них увагу.

Подарунок

§ це символ любові тоді, коли дитина відчуває, що батьки справді турбуються про неї. Справжній подарунок дається не в обмін на щось, а просто так. Подарунки не обов’язково купувати, їх можна знаходити, робити самим. Подарунком може стати що завгодно: польові квіти, камінчики, чудернацької форми гілочка, горішок. Головне – придумати, як його подарувати.

Допомога

§ кожного дня діти звертаються до вас із різноманітними запитаннями, проханнями. Завдання батьків – почути їх і відповісти. Якщо ми допомагаємо дитині й робимо це з радістю, то душа її наповнюється любов’ю. Допомога дітям – не означає повністю обслуговувати їх. Коли вони підростуть, мусимо навчити їх усього, щоб і вони допомагали нам.

Немає коментарів:

Дописати коментар