«Профілактика жорстокого поводження з дітьми»
Мета: ознайомити
учасників тренінгу з актуальністю проблеми насильства в дошкільному віці,
навчити педагогів реагувати на ситуації насильницького характеру.
Тривалість: 1 год.
Кількість учасників: 10-15
Вступне слово:
Час: 2 хв.
Доброго дня, шановні педагоги. Сьогодні ми зібралися в черговий раз у такій
формі для того, щоб обговорити одну з актуальних проблем, яка існує в усіх
школах, дошкільних закладах, але про яку ми так боїмося говорити. Це
насильство. Але перед тим, як говорити про дану проблему, ми повинні зрозуміти,
що під час навчально-виховного процесу саме ми несемо відповідальність за
життя та здоров’я наших дітей.
У народі кажуть: «Щаслива дитина – щаслива родина».
Будинок символізує міцність та стійкість сім’ї. А оскільки садочок – це другий
дім, у якому вихованці проводять більшу частину дня, ми сьогодні спробуємо
облаштувати прилеглу до будинку територію, щоб тим, хто житиме у ньому
було приємно і комфортно. Адже багато чого залежить саме від нашої з вами
роботи.
1.
Вправа «Лелека»
Погляньте, будь ласка, на малюнок із зображенням лелеки,
який несе у дзьобі немовля. У кожного з вас, на столі, є паперова пір’їна.
Пропоную вам написати на ній власні очікування від тренінгу. Підійдіть по черзі
і приклейте свої пір’їни на крила лелеки.
2.
Вправа «Знайомство» (з сердечком по колу)
Час: 3 хв.
Самопрезентація (стосовно дітей). Давайте ми з вами по
черзі промовимо.
§ Як Ви відноситись до дітей? «Я дітей люблю, жалію, поважаю, завжди вислуховую…»
3.
Інформаційне повідомлення. Види насилля (презентація)
Час: 5 хв.
4. Вправа «Моя
відповідальність»
Час: 5 хв.
Дерево: Я пропоную Вам
продовжити речення «Бути відповідальним для мене…». Кожен по черзі виходить і
коментує та ліпить свою травинку на малюнок.
5.
Вправа «Вид насильства»
Час: 10 хв.
Зараз кожен виберіть собі листочок з певною ознакою
поведінки чи психіки дитини. Завдання – визначити, до якого виду насильства
належить. (у коробці)
6.
Рухлива гра «Малюємо цифрами» (розминка)
Час: 2 хв.
Намалюйте в повітрі цифри різними частинами свого тіла:
1 – носом; 2 – правим плечем; 3 – лівим плечем; 4 –
правою ногою; 5 – лівою ногою; 6 – ліктем правої руки; 7 – ліктем лівої руки; 8
– правою ногою; 9 – лівою ногою.
7. Експеримент
«Склянка води»
Час: 1 хв.
Зараз я вам покажу невеликий експеримент:
Склянка води – це дитина (чиста, проста,
наївна).
Сіль – пекучі, солоні
слова.
Перець пекучі, образливі
слова.
Грудка землі – жорстокі
слова.
Усе добре змішуємо – отримуємо стан дитини. Скільки мене
часу, доки все осяде, забудеться? А варто легенько збовтати і все підніметься
на поверхню та спричинить нові стреси та неврози у дитини.
8.
Вправа «Щаслива дитина», домашнє
завдання (написати, яка на вашу
думку, повинна бути «щаслива» дитина)
Час: 19 хв.
9.
Як ви уявляєте щасливу дитину?
Малюнки вихователів (по черзі висловлюються)
Час: 5 хв.
Підсумки
10.
Інформаційне повідомлення
«П’ять шляхів до серця
дитини» (додаток)
Час: 2 хв.
11.
Вправа «Меморандум»
Час: 5 хв.
Я пропоную членам кожної групи створити меморандум –
дипломатичний документ, який висвітлює фактичну, документальну сторону певного
питання.
Перша група створює
меморандум батьків до дитини «Я хочу, щоб моя дитина…», а друга група – до
батьків «Я хочу, щоб мої батьки…».
По закінченню представники від кожної команди зачитують
свій меморандум. Потім учасники визначають схожі позиції у представлених
меморандумах.
12.
Вправа «Відкритий мікрофон», підсумки
Час: 1 хв.
Додаток:
ПАМ’ЯТКА «П’ЯТЬ
ШЛЯХІВ ДО СЕРЦЯ ДИТИНИ»
Дотик
§ один із найважливіших проявів любові людини. Тактильна
ласка однаково важлива як для дівчаток, так і для хлопчиків. Тому коли ви
виражаєте свою любов за допомогою ніжних дотиків, поцілунків, цим можна сказати
набагато більше, ніж словами «Я тебе люблю».
Слова заохочення
§ коли ми хвалимо дитину то дякуємо їй за те, що вона
зробили, чого досягла сама. Проте не треба хвалити дитину надто часто, тому що
слова втратять усю силу і сенс. Пам’ятайте: кожне схвалення має бути обґрунтованим
і щирим.
Час
§ це ваш дарунок дитині. Ви ніби говорите їй: «Ти мені
потрібна». Інколи діти роблять погані вчинки саме для того, щоб батьки звернули
на них увагу.
Подарунок
§ це символ любові тоді, коли дитина відчуває, що батьки
справді турбуються про неї. Справжній подарунок дається не в обмін на щось, а
просто так. Подарунки не обов’язково купувати, їх можна знаходити, робити
самим. Подарунком може стати що завгодно: польові квіти, камінчики,
чудернацької форми гілочка, горішок. Головне – придумати, як його подарувати.
Допомога
§ кожного дня діти звертаються до вас із різноманітними
запитаннями, проханнями. Завдання батьків – почути їх і відповісти. Якщо ми
допомагаємо дитині й робимо це з радістю, то душа її наповнюється любов’ю.
Допомога дітям – не означає повністю обслуговувати їх. Коли вони підростуть,
мусимо навчити їх усього, щоб і вони допомагали нам.
Немає коментарів:
Дописати коментар