понеділок, 4 квітня 2016 р.

Безпечна поведінка в «Інтернет-павутині»

до Міжнародного дня Internety



Завдання:
-    Виробити знання відносно використання інформації отриманої при спілкуванні в мережі Інтернет;
-    Формування комунікативних навичок ефективного спілкування в Інтернеті;
-    Формування вибіркового ставлення до вибору партнерів для спілкування в мережі.
Обладнання: бейджики, клубок ниток, кнопки, пронумеровані конверти за кількістю учасників (з порядковим номером до 12), роздруковані карточки з ролями.

Хід заняття
Соціальний педагог:
Кожен з нас користується Інтернетом, тому що це зручно. Однак, досить часто нам пропонують зареєструватися на сайті, познайомитися.
Сьогодні ми пропонуємо створити власний простір спілкування в Інтернеті.
Зараз я вам пропоную познайомитися. В нас є клубок ниток, який необхідно передавати один одному. Ваше завдання познайомитись таким чином, щоб утворити павутину з ниток. Перший учасник представляється та передає моток тому з ким бажає познайомитись, залишаючи в себе початок нитки, наступний тримає нитку в руках та передає клубок будь-якому учаснику групи.
Знайомство триває до тих пір доки усі учасники групи будуть представлені. Надалі представлення триває, однак, учасники дають відповідь на питання: «Як ви ставитеся до спілкування в Інтернеті?». Передавати клубок бажано іншим учасникам групи.
Тепер ми бачимо що у нас утворилася павутина спілкування. За допомогою бейджиків скріплюємо місця павутини, які тримали учасники. Дана павутина закріплюється на дошці за допомогою кнопок, т.б. відтворюється модель, що була в колі.
Отож, ми познайомилися, давайте продовжимо нашу гру. Зараз в кожного з вас є можливість вибрати конверт на якій є певна цифра, тримайте її в секреті.
На конверті відображений порядковий номер ролі, яка зазначена на карточці. Отож, ви обрали свою роль в мережі спілкування Інтернет»
СП роздає карточки.
На кожній карточці відображено назву вашої ролі, та завдання які вам необхідно виконати, а також, з ким ви можете контактувати для отримання необхідної інформації, які питання вам необхідно з’ясувати. Вашим завданням є зібрати максимум інформації відповідно до вашої ролі. В цьому нам також допоможе наша Павутина, де відображено з ким ви безпосередньо контактуєте, а з ким за допомогою власної ролі. В даній грі всі повідомлені дані мають бути придуманими, щоб вони не були використані проти вас в реальному житті. Однак, протягом гри вони не повинні змінюватися.
Щоб не виникало плутанини, групи об’єднуються стихійно в трійки через кожних 40 секунд (можна застосувати інший розподіл, в залежності від кількості учасників), протягом яких слід діяти відповідно до власної ролі, а також не забувати про Павутину контактів.
Отже, наша гра завершена. Нашим завданням є визначити хто і яку роль все ж таки виконував.
Учасники групи висловлюють припущення хто яку роль виконував. За потреби щоб спростити завдання, можна повідомити ролі, які були присутні в грі.
Давайте тепер з’ясуємо наскільки вам вдалося, чи не вдалося виконати ті завдання, що перед вами були поставлені (вказані на картках з ролями).
Питання для обміну враженнями/почуттями від того, що відбувалось під час вправи.
-    Як пройшла вправа? Які почуття і емоції ви відчуваєте?
-    Що ви відчували в процесі виконання завдань?
-    Чи легко вам було виконувати свою роль?
-    Що у вас викликало здивування?
-    Що вам допомогло дізнатися про роль яку виконував учасник?
Питання для обговорення того, що нового дізналися учасники (нова інформація, досвід тощо);
-    Інтернет – це павутина. Чому?
-    Що корисного ви взяли для себе з цієї вправи?
Питання       для можливості використання отриманих знань у повсякденному житті (планування дій).
-    Чи сподобалась вам гра?
-    Як ви вважаєте, чи можна повідомляти інформацію про вік, місце навчання малознайомим людям? Чому?
-    Чи можемо ми бути впевненими в співрозмовнику при спілкуванні в Інтернет-мережі?

 Інформаційні матеріали для ведучого вправи

Ролі задіяні в грі та їх завдання:
1.   Пошукова система «Google».
Завдання – зібрати максимум різносторонньої інформації про учасників, використовуючи обов’язкові зазначені пункти + пункти, які цікавлять, або з’ясовуються в процесі розмови.
З ким може контактувати: поза межі контактів павутини, т.б. з усіма учасниками тренінгу. Може передавати інформацію для інших учасників.
Запитання:
Вік, адреса, номер тел., місце навчання, група, П.І.Б. батьків, ким працюють, захоплення.

2.   Учень.
Переважає невимушене спілкування за інтересами.
Завдання: відсутнє
З ким може контактувати: ті, що з’єднані павутиною, або за умовами їх ролі прагнуть контактувати. Може передавати інформацію про друзів.
Запитання:
За інтересами, т.б. на вільну тему.

3.   Викладач
Налаштований позитивно відносно оточуючих. Не вживає ненормативної лексики.
Завдання:
З ким може контактувати: з особами, що з’єднані контактами павутини, або ж за умовами їх ролі можуть з ними спілкуватися.
Запитання: (стосуються області навчання).
Де навчаєшся? На якому курсі? Група? Коли повертаєшся додому з навчання?

4.   Роботодавець.
У спілкуванні переважає мова ділового спрямування. Цікавлять професійні інтереси.
З ким може контактувати: з особами, що з’єднані контактами павутини, з учасниками що за умовами їх ролі можуть спілкуватися, з «друзями друзів» - дотичні контакти павутини.
Запитання:
Вік? На кого навчався? Ти вживаєш алкогольні напої?

5.   Наркоторговець
Спілкується на жаргоні (без вживання ненормативної лексики), з певною хитрістю, діє методом переконання про корисність провести весело час, намагається нав’язати власну думку.
Завдання: З ким може контактувати: контактує лише з дотичними контактами, має можливість пересилати прохання про передачу інформації до контактів друзів.
Запитання: Як ти проводиш вільний час? Улюблене місце відпочинку? Ти вживаєш алкогольні напої? Що важливіше насолода чи життя?

6.   Аферист
Спілкується переважно про область яка його цікавить, щоб «провернути» аферу. Наводить навідні питання.
Завдання: Дізнатися якого банку карточкою користуються батьки дотичних контактів.
З ким може контактувати: контактує з дотичними контактами, має можливість виманювати інформацію у «друзів» дотичних контактів.
Запитання:
Ким ти працюєш? Ти проживаєш сам? Скільки часу ти проводиш вдома, яка це приблизно пора дня? Коли з тобою можна зустрітися?

7.   Маніяк
Спілкується переважно мало, замкнутий. Цікавить інформація про місце де можна зустрітися.
Завдання: назначити місце зустрічі з 4 учасниками групи.
З ким може контактувати: контактує з дотичними контактами, має можливість виманювати інформацію у «друзів» дотичних контактів.
Навідні питання:
Де ти проводиш вільний час? Де ти працюєш? Де ти проживаєш? О котрій порі в тебе закінчується навчання (робота)?

8.   Лікар
Доброзичливе спілкування.
З ким може контактувати: Спілкується з учасниками з якими контактує.
Запитання:
Як ви себе зараз почуваєте? Як ви оціните стан вашого здоровя? Як часто ви хворіли в дитинстві?
9.   Детектив
Переважають навики логічного спілкування, логічних умовиводів.
Схильний задавати питання прямо та по суті.
Завдання: дізнатися в 2 контактів по павутині чи були підозрілі пропозиції від учасника групи наркоторговця. Діє під прикриттям.
З ким може контактувати: Спілкується з учасниками з якими контактує.

10. Священик
В його діях переважають мотиви доброзичливості. Переважає невимушене спілкування.
Завдання: відсутнє
З ким може контактувати: Контактує з сусідніми учасниками та тими хто бажає з ним поспілкуватись.

11. Злодій
У розмові відчутні нотки зловживацької корисливості.
Завдання: У якомога більшої кількості учасників з’ясувати у якій кімнаті знаходиться комп’ютер.
З ким може контактувати: З учасниками що контактують на павутині знайомств та може діяти через них.

12. Розвідник
Переважають навики логічного спілкування, логічних умовиводів.
Схильний задавати питання прямо та по суті.
Завдання: дізнатися хто виконує роль детектива
З ким може контактувати: Спілкується з учасниками з якими контактує.

Немає коментарів:

Дописати коментар