Під час дистанційного навчання в умовах війни завдання вчителів — дати дітям відчуття безпеки в новостворених онлайн-класах, до яких доєдналися багато новачків. Кожному педагогу доведеться вчитися працювати з дитячою тривогою та невпевненістю і тим самим готувати якісне підґрунтя для плідного навчання. У цьому допоможуть спеціально розроблені психологами ігри на знайомство.
Вправи на знайомство
«Правда або брехня»
Вік учнів: з 8 років
Як проводити гру?
«Це про мене»
Вік учнів: від 7 років
Як проводити гру?
Учитель називає фразу з протилежностями, наприклад: «Я
люблю собак більше, ніж котів» або «Я більше люблю какао, ніж чай»; «Вважаю, що
Привид Києва крутіший, ніж Людина-Павук». Той, хто згоден із твердженням,
піднімає руку і викрикує «Це про мене!»
Ця вправа дає відчуття згуртованості, спільності
поглядів. Так діти знаходять однодумців і підтвердження: «У мене тут є з ким
потоваришувати».
«Компліменти»
Вік учнів: від 7 років
Як грати?
«Полювання»
Вік учнів: від 7–8 років
Як проводити вправу?
Вчитель каже, що зараз у помешканні кожного учня
почнеться цікаве полювання. Дається 30 секунд, щоб знайти річ чи предмет із
заданими параметрами. Наприклад: «За 30 секунд ви маєте знайти у себе вдома
щось із цифрою 7 / річ зеленого кольору / щось пухнасте / щось їстівне».
Ще один різновид цієї гри потребує більше часу. Вчитель
дає завдання учням знайти в їхньому житлі (навіть тимчасовому) якусь важливу
для них річ. Це може бути улюблена книжка, музичний інструмент, чашка, рюкзак,
який подарував татусь, який зараз захищає Україну, подарований близькими
оберіг, браслет, фотографія… Під час наступного уроку діти розповідають про всі
ці важливі речі і таким чином ближче знайомляться одне з одним, слухаючи щирі
історії.
«Пантоміма»
Вік учнів: із 7 років
Як проводити гру:
Кожному учню по черзі пропонується показати тільки за
допомогою жестів, що він любить робити у вільний час. Можна загадувати в
пантомімі й інші активності — що любить готувати та їсти, улюблене місце
відпочинку. Інші діти під час пантоміми мовчать. Потім починають говорити, хто
що думає, допоки не знайдеться правильна відповідь.
«Кумедне привітання»
Вік учнів: із 7 років
«Хвиля»
авторська вправа психолога Лади Ендресен
Вік учнів: із 7 років
«Протилежності»
Вік учнів: із 9–10 років
«Спільності»
Вік учнів: 9–10 років
У вправі «Спільності» учні теж мають об’днатись у дві
групи. І кожна протягом 15 хвилин має знайти та написати спільності всіх членів
групи. Наприклад: «Ми всі любимо торт Наполеон», «Нас всіх бісить, коли нас
перебивають», «Ми дуже віримо в перемогу України». Через 15 хвилин група
презентує свої спільності. Перемагає команда, яка знайшла більше спільностей.
«Літери»
Вік: від 8 років
Кожній парі, віконечка яких під час відеозв’язку поряд
(горизонтально чи вертикально), вчитель дає завдання створити літеру. Коли діти
навчаться складати літери в режимі онлайн, можна спробувати всім разом
відтворити на екрані слово: «Україна», «перемога», «любов». На цю вправу
дається хвилина. Вправа сприяє зорово-просторовому орієнтуванню, засвоєнню
навичок командної роботи, креативності.
«Що тут сталося?»
Вік: із 10 років
Учитель об’єднує учнів у групи по 4–5 осіб. Кожній групі
дає картинку з незвичним сюжетом (дивіться нижче) та пропонує за дві хвилини
скласти власну історію: «Як думаєте, що тут сталося?» Після обговорення один з
учнів має три хвилини, щоб розповісти всьому класу оповідку. Вправа здружує,
стимулює фантазію та нестандартне мислення.
Для обговорення кожній групі потрібно буде створити
окремий відеодзвінок на платформі, а потім після обговорення у визначений час
знову об’єднатись у спільній групі класу. Тому якщо ви та ваші учні добре
«підковані» технічно — це не спричинить труднощів.
«Нестандартне мислення»
Вік: із 8 років
«Імітатор»
Вчитель говорить учням: «Ваше завдання — одночасно
створити звук, схожий на… Я називаю цей предмет чи тварину, а ви одночасно
імітуєте його/її звук. Ну як, готові?» Що можуть показувати діти звуками?
Чайник, що кипить, машину, що гальмує, ворону, грозу, пилосос, задоволеного
кота.
«Плейліст»
Вік учнів: 7–16 років
На початку уроку вчитель пропонує учневі назвати свою
улюблену композицію. Після цього вчитель має сформувати плейліст з усіх отриманих
композицій (на YouTube) та увімкнути його після уроку. А потім запитати дітей,
які композиції вони впізнали, та поговорити про цікаві факти, що стосуються цих
виконавців і музичних груп.
«Тематичні дні»
Вік учнів: 6–16 років
Ви можете запропонувати учням раз на тиждень з’являтися
на онлайн-уроках в образі, передбаченому тематичним днем. Це може бути «День
капелюшків», «Піжамний день», «Рок-день», «Жовто-блакитний день», «День
окулярів», «День Майнкрафт», «День смаколиків», «День динозаврів». Важливо, щоб
завдання і теми уроків та дня збігались — потрібне повне тематичне занурення.
Вік: із 7 років
Немає коментарів:
Дописати коментар