четвер, 13 квітня 2017 р.

Твоє здоров'я в твоїх руках.

Мета: ознайомити учнів із визначенням понять «здоров'я», «здоровий спосіб життя»; визначити фактори, що сприяють здоров'ю і фактори, що шкодять здоров'ю; виховувати прагнення берегти своє здоров'я, як найдорожчий скарб; вести здоровий спосіб життя.
Обладнання: заготовки з кольорового паперу; сонечко з променями, хмаринки, прислів'я,  епіграф.


Хід години спілкування
Бережи здоров’я змалку
Бо хазяїн тіла ти.
Щоб життя прожити довге,
Себе треба берегти.
В.Стебенєв

1. Вступне слово соціального  педагога.
- Наше життя мінливе, швидкоплинне, повне несподіванок, але в ньому існують найважливіші речі, які люди цінують понад усе, називаючи їх безцінними, тому що придбати ці речі не можна ні за які гроші.
Що ж це за речі? Я пропоную вам разом зі мною дізнатись про що йде мова.
У вас на партах лежить конверт у якому захований «чарівний лист».
Дайте відповідь на сім запитань і, взявши з кожного слова вказану літеру, складіть слово – пароль до теми нашої години спілкування.

Запитання:
1. Повен хлівець білих овець (перша літера відповіді) (Зуби).
2. Один із чинників, що впливає на здоров'я (четверта літера відповіді) (Спадковість).
3.Інфекціцйне захворювання людини, що передається повітряно-крапельним шляхом? (десята літера відповіді) (туберкульоз)
4. Що дістає зубами потилицю? (Друга літера відповіді) (гребінець)
5. У якому овочі найбільше вітаміну А? (друга буква відповіді) (морква)
6. Пристрій для гасіння пожежі? (перша літера відповіді) (Вогнегасник)
7. Знижена рухова активність (перша буква відповіді) (Гіподинамія)
Слово-пароль «здоров'я».
Отже тема нашої години спілкування «Твоє здоров'я в твоїх руках»
Із сивої давнини, й до сьогодні звичайні люди, учні, філософи, лікарі з’ясовують питання: «Що таке життя?», «Що таке хвороба?», «Чому одні люди здорові, а інші хворіють?»

2. Український фольклор про здоров'я.
- Ми знаємо, що усна народна творчість відображає мудрість і життєвий досвід народу. Давайте пригадаємо прислів’я та приказки про здоров'я. (Діти зачитують прислів’я та приказки, пояснюючи їх значення).
Здоров'я не купиш – його розум дарує.
Як немає сили, то й світ немилий.
Здоровому все добре.
Подивися на вид, та й не питай здоров'я.
Бережи одяг, доки новий, а здоров'я - доки молодий.
Без здоров'я немає щастя.
Весела думка – половина здоров'я.
У здоровому тілі – здоровий дух.
Хвороб безліч, а здоров'я одне.
Бережи голову в холоді, а ноги в теплі – будеш вік жити на землі.

3. Вправа «Коло здоров'я».
- У процесі мисленнєвих дій людина встановлює певні асоціації. З чим для Вас асоціюється здоров'я (рослини, тварини, казкові герої, …)
- Давайте порівняємо наше здоров'я із Сонцем. Чому? Тому що сонце зігріває своїм теплом усе живе на землі. Ще сонце нагадує нам коло. А коло – це одна з назв Сонця в українській міфології.
- Давайте спробуємо дати визначення поняттю «здоров'я». (Після обговорення соціальний педагог ознайомлює дітей із визначенням, даним ВООЗ:
«Здоро’я – це стан повного фізичного, духовного й соціального благополуччя, а не тільки відсутність хвороб чи фізичних вад». Часто нашому здоров'ю шкодить неправильний спосіб життя, ми не бережемо себе, робимо щось таке , що ослаблює наше здоров'я або знищує його зовсім.
Серед чинників, від яких залежить здоров'я людини, приблизно 20% припадає на економічні умови; 20% - на спадковість і генетичні порушення, 10% - на розвиток медицини та якість медичного обслуговування, а близько 50% припадає на спосіб життя людини, її ставлення до власного життя.
(Дітям роздають малюнки хмаринок, вони повинні визначити , що може завдавати шкоди здоров'ю і написати варіанти своїх відповідей на «хмаринках».
Хмаринки кріпляться навколо кола.

4.Підведення підсумків.
У нашому житті є багато проблем, що завдають шкоди здоров'ю. Але потрібно пам'ятати , що все залежить від людини. Здорова людина завжди усміхнена, весела і життєрадісна. А що потрібно, щоб наше коло – сонечко усміхалося, щоб воно засяяло? (відповіді учнів) прикріпимо до кола промінчики, на яких запишемо складові здорового способу життя:
1. Заняття спортом (ходіння, біг, плавання, їзда на велосипеді)
2. Загартовування.
3. Активне творче життя.


Немає коментарів:

Дописати коментар