вівторок, 5 лютого 2019 р.

«Інтернет: за та проти!»


Мета: ознайомити учнів з позитивним та негативним впливом Інтернету на людину; дати можливість учням самостійно прийняти ту позицію, до якої вони схиляються, розвивати навички роботи в групах, вміння висловлювати свою точку зору логічно і конкретно, виховувати інтерес до порушеної теми.
Обладнання: плакат «Основні правила спілкування», плакати із зображеннями комп'ютерів; запис на дошці; малюнки учнів; пам'ятки, картки, зображення Золотої рибки, ілюстрація, мікрофон тощо.

Хід заняття

За часів сьогодення, коли особливого значення набуває інформація, вже ніхто не заперечує, що комп'ютер увійшов до різних сфер сучасного життя, і часто-густо без нього важко обійтися. Багато хто використовує його на роботі, вдома, а деякі присвячують комп'ютеру своє дозвілля.
Про алкогольну та наркотичну залежність часто пишуть практично усі засоби масової інформації. А ось про комп'ютерну залежність згадують набагато рідше. Але вона існує. Особливо серед підлітків, які проводять майже весь свій вільний час у віртуальному світі, нехтуючи навчанням, друзями, здоров'ям. Можна стверджувати, що наприкінці XX століття виникла і поширилась нова форма залежності - комп'ютерна.
Тому на сьогоднішньому занятті ми будемо з вами говорити про Інтернет і спробуємо виявити: чи потрібен він в нашому житті та які плюси та мінуси має мережа. Але спочатку звернемося до епіграфу нашого заняття.

Завдання для учнів:
Прочитайте уважно епіграф і поясніть, як ви розумієте це висловлювання, чи згодні ви з цим, а якщо ні, то поясніть, чому. Але спочатку давайте звернемося до плакату «Основні правила спілкування» і будемо керуватися написаним протягом нашого заняття.
(учні висловлюють свою точку зору, спираючись на «Основні правила спілкування»)
- Бути позитивним, активним.
- Говорити те, що думаєш.
- Говорити тільки за темою.
- Не критикувати, бути толерантним.
- Говорити коротко.
- Не перебивати.
- Слідкувати за часом.

Слово соціального педагога:
Комп'ютер підвищує інтелектуальний рівень дитини, допомагає їй увійти у доросле життя. Діти полюбляють спілкуватися з комп'ютером: він дозволяє обрати потрібний рівень розмови, виправляє помилки, може відповідати на ті запитання, які дорослим вважаються дурницями.
Переваги комп'ютерної системи навчання безумовні, але попередження несприятливих факторів має особливе значення для учнів. Чому саме? Зараз спробуємо з'ясувати.

Завдання для учнів:
Зверніть увагу на плакат №1 і плакат №2, скажіть, чим схожі зображення на даних плакатах і чим вони відрізняються.
(учні відповідають, що комп'ютер, зображений на плакаті №2 підключений до мережі Інтернет, і в нього більше можливостей ніж у комп'ютера на плакаті №1)

Інтерактивна вправа «Займи позицію» або «Кути»
Спробуйте визначитися, з яким комп'ютером, №1 чи №2, вам цікавіше і доцільніше працювати, об'єднайтеся у відповідні групи і займіть відповідну позицію. Доведіть свою точку зору, користуючись правилами спілкування.
(учні працюють в групах, намагаються переконати своїх опонентів таким чином, щоб ті зайняли іншу позицію. Соціальний педагогможе допомогти учням у виявленні позитивних і негативних рис користуванням комп'ютером в мережі та домашнім комп'ютером взагалі, використовуючи картки виду).

Позитивні аспекти
— Активізація пізнавальної діяльності.
— Розвиток уваги та просторової орієнтації.
— Збільшення обсягу інформації за одиницю навчального часу.
— Систематизація мислення.
— Розвиток навичок пізнавальної діяльності та особистісний зріст.

Негативні аспекти
— Розумова втома та перевтомлення.
— Емоційне, психічне та зорове навантаження.
— Несприятлива дія на навколишнє середовище.
— Поява синдрому залежності від Інтернету.
— Соціальна ізоляція.
— Серйозні особистісні проблеми, суїцид.

Слово соціального педагога
Без комп'ютерів цивілізоване суспільство не можна вважати повноцінним, і застосування комп'ютерів поширюється кожного дня і буде поширюватися у майбутньому. Як і будь - який інший винахід, комп'ютер в умілих руках - це благо, а у безладних - покарання. Його шкідлива дія на здоров'я людини головним чином залежить від порушення правил, які ми з вами встановимо пізніше. Слід користуватися комп'ютером так, щоб можна було зберігати фізичне, психічне та духовне здоров'я.

Інтерактивна вправа «Карусель»
Учні об'єднуються в 4 групи (за принципом: зима, весна, літо, осінь). Кожна група отримує картку з фразами, які необхідно закінчити. За певний відрізок часу члени кожної групи повинні виконати завдання і за сигналом передати свою картку сусідній групі. Ті, отримавши нову картку, читають завдання і відповіді, що внесли учні попередньої групи, та доповнюють відповіді своїми. Вправа продовжується до тих пір, поки до групи не повернеться її картка, яку учні отримали попередньо. Після цього командир кожної групи оголошує написане з урахуванням версій Інших груп.

Картка №1
1. Якщо ви отримали по Інтернету невихований грубий лист.. ?
2. Нікому без дозволу батьків не давати...

Картка №2
1. Якщо ви знайшли в Інтернеті інформацію, що стурбувала вас?
2. Ви познайомилися за допомогою Інтернету з людиною, і вона вас запросила на побачення...

Картка №3
1. Вам дуже потрібно зустрітися з вашим другом з Інтернету, хоча ви його раніше не бачили...
2. ви несподівано для себе зайшли до забороненого сайту...

Картка №4
1. Ваш друг виклав в Інтернет ваші фото, які ви не хотіли оприлюднювати...
2. вам дуже хочеться поспілкуватися з другом з Інтернету, але наваші електронні листи він відповідає мовчанням...

Слово соціального педагога
Ви самі вивели правила користуванням Інтернетом. Чи погодитесь ви прийняти їх за правила, які допоможуть уберегти вас в мережі?
Перед початком наступної вправи хочу наголосити на тому, що в Інтернеті вас підстерігають небезпеки, про які ви навіть не здогадуєтесь.
Тому наступна вправа дасть можливість переконати тих, хто вважає себе непідступним.

Вправа «Зіпсований телефон» або «Брехня»
З числа учнів класу вибираються 3-5 бажаючих взяти участь в тренінгу. Один з них залишається в класі, а ті виходять за двері в коридор. Учневі, що залишився, показують ілюстрацію. Він її запам'ятовує, а потім описує побачене одному з тих, хто зайшов до класу з коридору. Другий уважно слухає пояснення першого і передає почуте третьому. Коли останній учень, що вийшов до коридору, пояснить те, про що йому розкаже попередній, і за його розповіддю на дошці схематично учитель зобразить це, учасникам тренінгу покажуть справжню ілюстрацію. І тоді кожен зможе побачити наскільки співпадає почуте з побаченим.

Слово соціального педагога
Потрапити у залежність можна від чого завгодно, і комп'ютер не є винятком. Така пристрасть може стати серйозною проблемою, коли людина реалізує біля комп'ютера весь вільний час, забуваючи про їжу, нехтуючи своїми щоденними обов'язками. Якщо людині, у якої сформувалася залежність від Інтернету, з якоїсь причини не вдається сісти до екрана монітору, вона стає нервовою, дратівливою, агресивною. Часто-густо у таких людей виникають складності з іншими людьми, їм важко заводити друзів і підтримувати стосунки з близькими. ї тут багато що залежить від батьків. Тому наступна наша вправа буде стосуватися саме їх.

Інтерактивна вправа «Золота рибка»
Кожен учень отримує зображення золотої рибки, яка може виконати за бажанням, але тільки ті, що стосуються батьків, Інтернету та безпечного знаходження в мережі. Учні на зворотному боці Золотої рибки пишуть побажання - правила для батьків стосовно користування Інтернетом, а потім презентують їх усім учням. Після оголошення усіх робіт учасники заходу повинні отримати правила для батьків.

Інтерактивна вправа «Мікрофон»
Учні отримують по черзі мікрофон і відповідають на питання:
— Які нові знання ви сьогодні отримали?
— Як ці знання ви будете використовувати в реальному житті?

— Що вас найбільше вразило із почутого?


Немає коментарів:

Дописати коментар