середу, 15 листопада 2017 р.

Правовий квест

«ЗНАЙ ТА ПОВАЖАЙ СВОЇ ПРАВА»
(для учнів 6-7 класів)
Мета:
• формувати знання учнів про права дитини, поняття про нерозривний зв'язок прав та обов’язків, уявлення про захист прав дитини в Україні, вміння розрізняти дійсне та уявне порушення прав;
• розвивати навички роботи в групах та вміння аналізувати зміст окремих статей Конвенціїї ООН про права дитини та практичного їх застосування у житті; спонукати учнів до активного мислення, аргументовано доводити свою власну думку, працювати в групі;
• виховувати повагу до прав людини, толерантність; формування громадянської активності.
Обладнання: бланки тестів, конверти, кольорові стрічки, матеріали завдань.
Форма заходу: квест.

ХІД ЗАХОДУ

І. Організаційний момент

Вчителі-інструктори займають свої місця на пунктах. Команди збираються у вестибюлі школи, де перед ними виступає ведучий.
Учні класу заходять до класної кімнати, їх зустрічають інструктори квесту - старшокласники. Кожний учень вибирає колір стрічки (червоний, жовтий або зелений) та прикріплює її на одяг. Інструктори розміщують учнів по командних місцях відповідно до кольору.
Ведучий. Добрий день! Дорогі учасники квесту, всі ви знаєте, цього тижня в школі проходить тиждень правовиховної роботи. Щоб ви краще засвоїли нові знання про права і обов’язки людини, ми проведемо правовий квест. Хто знає, що таке квест?
Квест — це спортивно-інтелектуальна командна гра, мета якої — швидше та якісніше від інших команд дістатися фінішу, виконуючи в процесі різні інтелектуальні та спортивні завдання та знайти предмет пошуків.
Шукати ви будете цінний приз, але головне – виконавши всі завдання вірно, ви здобудете інформацію про свої права та обов’язки.
Навіщо дитині потрібні права? Адже дорослі доглядають її, забезпечують всім необхідним … Чи потребують діти якогось особливого захисту і особливих прав ? Учні висловлюють свої думки.
Оскільки гра командна, вона передбачає певні правила для членів команд:
• Швидко розподіліть ролі в групі: капітан (організовує роботу, відповідає за маршрутний лист, приймає остаточне рішення), секретар (записує відповіді на завдання), дослідники (ретельно вивчають текст Конвенції про права дитини і допомагають іншим запам’ятати якомога більше прав, визначених нею).
• Дотримуйтесь правил активного слухання, головне — не перебивайте один одного і інструктора.
• Обговорюйте ідеї, а не особи учнів, які висловили цю ідею.
• Утримуйтесь від оцінок та образ учасників групи.
• Намагайтеся дійти спільної думки.
Від чітких і швидких дій групи залежить її успіх. Команда, яка зуміє злагоджено і швидко пройти всі етапи, переможе.

ІІ. Ознайомлення із правилами гри
 1. На старті кожна команда отримує:
Команда отримує маршрутний лист і починає проходження маршруту, після виконання всіх завдань, коли маршрутний лист буде повністю заповнений, команди повертаються до початкового пункту і здають маршрутний лист, де журі підраховує бали і визначають переможця.

2. Робота на етапах квесту:
• Прибувши на етап, капітан команди віддає інструктору маршрутний лист.
• Всі члени команди уважно слухають інструктаж щодо виконання завдання етапу, обговорюють його розв’язання, дотримуючись правил роботи в групі, секретар записує відповіді, якщо в цьому є необхідність.
• Інструктори перевіряють правильність виконання, оцінюють балами роботу команди та дисципліну під час проходження етапу, заносять відомості до маршрутного листа.
• Команда відправляється до наступного етапу.



ІІІ. Проходження етапів .


 1. Етап «Історичний кабінет»
Ведучий: На етапі «Історичний кабінет» ви повинні на аркуші паперу написати як найбільше своїх прав та обов’язків. За кожну правильну відповідь один бал. За кожну правильну відповідь по 1 балу.




2. Етап «Медпункт».
Квест – інструктор етапу «Медпункт»:
- Добрий день! Вітаємо вас на етапі «Медпункт»! На цьому етапі ви дізнаєтесь про те, як в Україні забезпечується захист права дитини на охорону здоров’я. Що ви знаєте про те, як держава охороняє здоров’я українських дітей?
Завдання: Дати письмово відповіді на наступні питання :
- 1. Введення в організм ослаблених або зруйнованих збудників захворювання з метою формування імунітету до інфекційних хвороб, в Україні здійснюється безкоштовно всім дітям проти туберкульозу, кору, поліомієліту, правцю, дифтерії та ін.
2. Проба, яка призначається для оцінки працездатності серця при фізичному навантаженні, є обов’язковою для всіх школярів, на підставі результатів цієї проби визначається група для занять на уроках фізичної культури.
3. Спеціальна організація, що надає першу невідкладну медичну допомогу при нещасних випадках та загостренні хвороб.
4. Лікувально-профілактичний заклад для надання допомоги лікарями різних спеціальностей та проведення медичних оглядів.
5.Сукупність адміністративних і медико-санітарних заходів, за допомогою яких запобігають поширенню інфекційних хвороб людини, зокрема припинення роботи дитячих закладів у період епідемій.
6. Те, що оформляють з метою організації медичної допомоги на випадок травми чи хвороби під час поїздки.
7. Місце, де надають першу медичну допомогу на території навчального закладу.
8. Комплекс фізичних вправ, що виконують вранці з метою розминки м’язів та суглобів, часто проводиться у навчальних закладах та літніх таборах.
9.   Установа, де діти відпочивають і лікуються влітку, а потім добре почуваються протягом усього навчального року. 
10.   Відновлення сил людини після роботи.
За кожну правильну відповідь – 1 бал. Максимальна кількість балів за завдання – 10.

3. Етап «Спортзал».
Квест - інструктор етапу «Спортзал»:

- Добрий день! Вітаємо вас на етапі «Спортзал»! На цьому етапі ви дізнаєтесь, що права людини не можуть існувати без обов’язків. Виконуючи свої обов’язки, ви забезпечуєте захист прав інших людей. Тому важливо знати не тільки свої права, а й обов’язки, щоб не порушити випадково прав інших людей.
Зараз ми пограємо в м’яч. Я буду кидати м’яч, промовляючи певні словосполучення, ви маєте повернути м’яч із словами «право» чи «обов’язок»
«Права – обов’язки»
1.Дотримуватися законів
2.Відвідувати художні виставки та музеї
3.Брати участь у конкурсах, змаганнях
4.Берегти шкільне майно 
5.Дотримуватись правил дорожнього руху 
6.Писати вірші 
7.Вибирати собі друзів 
8.Старанно вчитись 
9.Ігри, розваги, відпочинок 
10. Дотримуватись моральних норм поведінки 
За кожну правильну відповідь – 1 бал. Максимальна кількість балів за завдання – 10.

4. Етап «Шкільна їдальня»

Квест - інструктор етапу «Шкільна їдальня»:
- Добрий день! Вітаємо вас на етапі «Шкільна їдальня»! На цьому етапі ми з вами з’ясуємо, як можуть порушуватись права дитини на належне харчування. Питання:
1.     Відсутність «Пепсі» у шкільній їдальні
2.     Продаж спиртних напоїв неповнолітнім у магазині «Гастроном».
3.     Висока ціна на чіпси і сухарики.
4.     Навмисний продаж несвіжої їжі у магазині.
5.     Батьки змушують їсти суп і не дозволяють їсти цукерки перед обідом.
6.     В магазині продали йогурт, у якому було знайдено муху.
7.     Бабуся на десерт купила не шоколадку, а кавун.
8.     Батьки дозволяють дитині їсти тільки цукерки.
9.     Гості купили найдешевшу ковбасу і нагодували нею 5-річну Настю .
10. Мати змушує їсти зранку ненависну манну кашу.
За кожну правильну відповідь – 1 бал. Максимальна кількість балів за завдання – 10.

5. Етап «Бібліотека»
Квест-інструктор етапу «Бібліотека»:

- Добрий день! Вітаємо вас на етапі «Бібліотека»! На цьому етапі ви маєте дати правильну відповідь.
(Ведучий задає питання. Час на обміркування – 30 секунд. Перша відповідає та команда, яка раніше подасть сигнал. За кожну правильну відповідь – 1 бал.)
1. Які дитячі права порушено в казці «Дванадцять місяців» (право на турботу).
2. Яке право дитини порушено в казці «Попелюшка». Мачуха та сестри не дозволили Попелюшці поїхати на бал та змусили її переробити багато домашніх справ. (Дитина має право на відпочинок).
3. Діти мають право жити із своїми батьками і нікому не дозволено їх розлучати. В якій відомій казці Г.Х. Андерсена порушено це право (Снігова королева).
4. В якій казці Г.Х. Андерсена порушено право дитини «бути як не всі» («Гидке каченя»)
5. В якій казці один довгожитель, який не користувався успіхом у жінок, викрав молоду та красиву жінку з наміром вступити з нею в шлюб, а інший персонаж, який не мав достатнього життєвого досвіду розкриває секрет його довголіття та повертає собі законну дружину. («Царівна-жаба»).
6. В якій казці одна дама, скориставшись добрим вчинком свого чоловіка, використовує його збагачення та для просування по службовій драбині, але все втрачає із-за своєї жадності («Казка про рибака та рибку).
7. В якій казці жінка невизначеного віку замислює викрасти чужу дитину, використовуючи для цього літальні апарати. («Гуси-лебеді»)
8. Героїня якої казки, вдягнена в дорогу шубу, заявилась в гості, і не захотіла піти звідти-так їй сподобалась архітектура побудови. І до кого тільки не звертався господар, щоб виселити гостя, поки її дії не були кваліфіковані як незаконний захват житла. (Заяча хатка)
9.В якій казці особа, яка мала вельми погану репутацію, під вивіскою милої та привабливої особистості, здійснила замах на сім неповнолітніх душ, але була викрита та суворо покарана (Вовк та семеро козенят).
10. В якій казці розповідається про підступність красивої жінки, яка дала отруту своїй не менш красивій суперниці з ціллю її усунення, та про тяжкі наслідки цього вчинку і про неприпустимо великих витратах на поховання. (О.С.Пушкін «Казка про мертву царівну та про сім богатирів»)



6.Етап «Кабінет музики».
- Добрий день! Вітаємо вас на етапі «Кабінет музики»! На цьому етапі ви повинні заспівати будь-яку дитячу пісню. Максимальна кількість балів 5.
Наприклад: Черепаха – аха-аха…, Десь тут була подоляночка, У лісі лісі темному, Два веселі гусі.

 7. Етап «Комп’ютерний клас»

- Добрий день! Вітаємо вас на етапі «Комп’ютерний клас»! На цьому етапі ви отримаєте інформацію про те, як живуть діти в інших країнах, ви маєте з’ясувати, чи не порушуються їхні права.
Завдання: прочитайте лист від друга з іншої країни або з іншого міста України та визначте, які права дітей там порушуються
Лист 1. (Майкл, 14 років)
Привіт!) Мене звати Майкл. Я живу у США. Так як і ти, ходжу до школи та займаюсь позакласною діяльністю.
Крім цього, я полюбляю попоїсти) Але, мені не подобається коли моя мама забороняє мені їсти гамбургери. Вона каже, що це шкідливо, але вони мені так подобаються! Крім цього, я повинен лягати о 9 вечора, але я вважаю це не справедливим.
Два роки тому, я та мої батьки їздили за кордон. Мене вразило, що діти в цій країні працювали як дорослі! Багато з них не мало житла и вони кожен раз шукали собі місце, де можна було поспати. Крім цього з них глузують їх однолітки, бо вони не такі, як інші. Мене це обурило і навчило мене бути до людей добрішим. Я завжди ділився з ними їжею і вони мені навіть подякували.
  Бланки відповідей етапу «Комп’ютерний клас»
Бланк відповідей
Від кого лист?
Які права порушені згідно з Конвенції про права дитини



За кожну правильну відповідь – 2 бали. Максимальна кількість балів – 6.
 Відповіді:
Від кого лист? Які права порушені згідно з Конвенції про права дитини.
Від Майкла №27, №32, №2
  
8. Етап «Фініш»
Капітани команд, що прибули на етап «Фініш», подають маршрутні листи квест - інструктору етапу, здають тексти Конвенції, команди займають свої місця. Ведучий зустрічає команди на фініші, під час очікування команд веде бесіду з тими, що вже прибули:
 - Що нового ви дізнались протягом роботи на пунктах?
- Які завдання викликали труднощі?
- Які етапи здалися найцікавішими?
- Чи не порушувались ваші права протягом проходження етапів?
- Чи важливо дітям знати свої права?
Коли всі команди прибули до фінішу, з ними проводиться бліц-турнір. Команди по черзі називають права дітей, які вони запам’ятали з Конвенції, команда, яка називає більше прав, отримує додатковий бал.

ІV. Нагородження переможців.
Ведучий. За правом першості команда-переможець має першою обрати нагороду за свою роботу. Ви бачите три варіанти призу, кожен з них спрямований на реалізацію прав дитини. За номером статті Конвенції ви маєте вгадати, що знаходиться в подарунках і вибрати один з призів. Другою обирає свій приз команда, що посіла ІІ місце. І останній приз дістається команді, що посіла ІІІ місце.

V. Підсумок заходу

Ведучий.  Відоме висловлювання «Твої права закінчуються там, де починаються права іншої людини» виникла внаслідок історії про англійця Хулігена, ім’я якого стало загальним. Коли його черговий раз судили за бійку, він заявив, що є вільною людиною і робить те, що захоче. Суддя на це відповів: «Ваша свобода махати кулаками закінчується там, де починається кінчик носа людини, що стоїть поряд». Як ви розумієте цей вислів?

Немає коментарів:

Дописати коментар