понеділок, 10 жовтня 2016 р.

World Mental Health Day


Всесвітній день психічного здоров’я (World Mental Health Day) відзначають 10 жовтня з 1992 року з ініціативи Всесвітньої федерації психічного здоров’я за підтримки ВООЗ.
Психічні розлади можуть вказувати на наявність багатьох інших проблем зі здоров’ям або навпаки — можуть викликатися цими проблемами. Вони можуть виникати у будь-якому віці у людей, які представляють найрізноманітніші культури.
Психічне здоров'я має першочергове значення для особистого благополуччя, підтримки здорових сімейних відносин і здатності кожної окремої людини зробити внесок в життя суспільства. І фізичне здоров'я неможливе без психічного здоров'я.
Психічне здоров’я – це рівновага та сталість психіки людини, адекватне сприйняття реального світу; нормальна діяльність вищих психічних функцій. Психічне здоров’я стосується розуму, інтелекту та емоцій. Основою психічного здоров’я вважають стан загального душевного комфорту, який адекватно регулює поведінку людини в процесі життєдіяльності. Важливо, щоб кожна людина, формуючи спосіб життя, дбала про свій задовільний психічний стан.
25% людей потребують допомоги спеціалістів з вирішення проблем, пов’язаних з незадовільним станом власного психічного здоров’я.
За даними ВООЗ, на психічні захворювання в наші дні страждають більше 450 мільйонів осіб, а в західних країнах кожна сьома людина є або параноїком / шизофреніком, або схильна до депресій і алкоголізму.
Метою Всесвітнього дня психічного здоров’я є скорочення поширеності депресивних розладів, шизофренії, хвороби Альцгеймера, наркотичної залежності, епілепсії, розумової відсталості.

В Україні 1,2 млн. жителів (більше 3 % усього населення) страждає психічними розладами, і цей показник з кожним роком зростає.

Не перший рік Україна займає перше місце за кількістю психічних розладів у Європі – майже 2 мільйони українців щороку стають пацієнтами психіатричних лікарень. За оцінками фахівців, від різноманітних нервових розладів страждає кожен третій українець.
Найважливіше, що втрачає людина через нервово-психічні розлади – це працездатність. За статистикою, на заході країни частіше хворіють заробітчани, в центральній Україні – ліквідатори аварії на ЧАЕС, на сході – шахтарі. Інвалідність від психічних захворювань вийшла на друге місце серед інших захворювань.
За прогнозами Всесвітньої організації охорони здоров’я, до 2020 року психічні розлади увійдуть до першої п’ятірки хвороб, які лідируватимуть за кількістю людських працевтрат, пов’язаних з цими захворюваннями. Психічні розлади обженуть у цьому плані навіть серцево-судинні захворювання, які нині традиційно тримають пальму першості у структурі захворювання населення земної кулі.
Психічне здоров’я кожного в першу чергу залежить від нього самого і його близьких. Задача кожної сучасної людини зберігати свою душевну рівновагу, бути готовою до стресових ситуацій, і за необхідності звертатися за допомогою, а не пускати на самоплив симптоми перевантаження, депресії, емоційної нестійкості.


Зберігайте власне психічне здоров’я та пам’ятайте про людей з психічними розладами, які поруч.




Немає коментарів:

Дописати коментар